FAQ Fyringsolie

Her kan du læse om hvordan en fyringsolie bestilling foregår, samt hyppigt stillede spørgsmål.

 

Før du bestiller:

  • Tanken / påfyldningsstuds skal være frit tilgængelig fra bestillingstidspunktet, og indtil olien er leveret - altså skal der være låst op, så chaufføren selv kan tanke.
  • Ovenstående gør sig også gældende, selvom du måtte være hjemme - chaufføren er kun ansvarlig for selve påfyldningen, og dermed ikke for at kontakte kunden før, under eller efter levering.
  • Kan chaufføren ikke frit tilgå tanken / påfyldningsstuds ved levering, vil der blive opkrævet et gebyr på kr. 575,- for en forgæves kørsel. Dette beløb bliver hævet på din ordre og du får tilsendt en faktura derpå. Hvis du derefter ønsker levering skal du lave en ny ordre i vores webshop.
  • Som kunde kan du ønske at blive kontaktet telefonisk af chaufføren før levering, men ønsket kan kun opfyldes, hvis den enkelte chauffør vurderer, at der er tid til dette på dagens rute.


Hvad skal jeg tage højde for, når jeg bestiller fyringsolie?

Når du bestiller fyringsolie, bliver du bedt om at beskrive, hvor din tank er placeret (feltet "Tankplacering"). Dette er for at chaufføren let kan finde frem til tanken og påfyldningsstudsen.
Hvis du tænker, at tanken kan være svær at finde, er det en god ide at markere placeringen med noget farverigt - En gul pose, et rødt flag eller lign. og skrive dette i feltet "Tankplacering"

Under normale omstændigheder, vil der kunne tankes med en afstand på op til 45 meter fra tankbil til tank. Dog råder vi til at der noteres på ordren, hvis der er over 40 meter fra tankbilens parkering til selve tanken.

En god ide er at:

  • Sikre at indkørsel er bred nok til en tankvogn. Min. Højde og bredde 3 x 3 meter.
  • Sikre at der ikke stikker grene indover indkørslen, som vil komme til at berøre / beskadige tankvognen.

Det er altid chaufførens vurdering om tilkørselsforholdene er acceptable.

Billedet herunder viser en indkørsel fra en kunde, hvor det ikke var muligt at komme igennem med tankvognen.


Indkørsel, hvor træets grene er i vejen for tankvogn.

Hvis det kniber med plads i gårdspladsen, er sving på vejen eller hvis det er nemmest at bakke ind, så oplys dette i bemærkningsfeltet, og ønsk evt. at chaufføren KUN kommer i en forvogn.

 

Kan jeg modtage olien samme dag, som jeg bestiller?

Grundet kørselsplanglægning kan vi som udgangspunkt ikke levere olien samme dag, som vi modtager en bestilling.
Dog vil vi ikke udelukke at levering finder sted samme dag. Dette forudsætter dog, at vi modtager en bestilling meget tidligt på dagen, samt et hastegebyr skal lægges til ordren sammen med oliebestillingen.
Herefter vil vi undersøge muligheden i at få leveret olien til dig samme dag.

 

Hvordan fungerer hastelevering?

Hastelevering er, hvis du står i en situation, hvor du kan se at det er kritisabelt med oliebeholdningen i din tank.
Hvis vi modtager en bestilling inden kl. 14:00 (mandag til fredag), har vi mulighed for at fremskynde din levering til senest kommende hverdag.

Gebyret for hastelevering er: 500 kr

 

Skal der låses op, for at tilgå tanken?

Hvis der skal låses op, for at tanken kan tilgåes:
- Sørg da for at evt. nøgle er tilgængelig, og at dette er noteret på ordren i notat eller tankplaceringsfeltet.

Hvis tanken står indendørs i beboelse:
- Ring til os eller påfør ønske om levering en bestemt dag.
- Læg evt. en nøgle, og oplys placering af denne ved bestilling.
- Ring endelig til os, hvis tvivl.

 

Forsikring

Når du som privatkunde køber din fyringsolie hos Netbyggemarked.dk, er du som udgangspunkt altid dækket, hvis der skulle ske et udslip fra din olietank, og der efterfølgende er brug for rensning.

Læs mere om din dækning her.

 

Hvordan bestiller jeg fyringsolie?

Hermed en gennemgang af hvordan du bestiller fyringsolie og diesel hos Netbyggemarked.dk

Produktet

  • Vælg ’Fyringsolie’ i den sorte bjælke øverst på siden.
  • Vælg det produkt du ønsker at bestille.
  • Vælg antal liter (v. ordrer over 5000 liter kontakt os venligst).
  • Vælg tankstørrelse.
  • Vælg tanktype.
  • Vælg tankplacering ift. hus. Vælg ved hjælp af billederne med kryds på eller via dropdown menu med de samme valgmuligheder.
  • Tilføj ekstra kommentarer til tankens placering, hvis nødvendigt.
  • Vælg hastelevering fra/til. Er som standard valgt fra.
  • Tryk på ’Køb’.

Din kurv

  • Din kurv med produktet i bliver vist.
  • Tryk ’Gå til bestilling’

Bestilling

  • Bestillingsmetode
    • Vælg en af de tre muligheder:
      • Bestil som gæst
      • Opret dig som kunde
      • Log ind som kunde
    • Tryk ’Fortsæt’
  • Adresse(r)
    • Udfyld som minimum de stjernemarkerede felter
    • Vælg ’Levering til anden adresse’ hvis du ønsker at tilføje en alternativ leveringsadresse
    • Tryk ’Fortsæt’
    • Hvis ’Levering til anden adresse’ vælges, udfyld da som minimum de stjernemarkerede felter herunder.
    • Tryk ’Fortsæt’
  • Leveringsform
    • Leveringsform er forud valgt ud fra varen/varernes type og vægt.
    • Tryk ’Fortsæt’.
  • Betalingsform
    • Vælg en af de to betalingsformer.
  • Godkend ordre
    • Du får nu vist et ordreresumé.
    • Vælg ’Ja, jeg accepterer handels- og leveringsbetingelser’.
    • ’Ekstra information til ordre’ udfyldes hvis nødvendigt.
    • Tryk ’Godkend og betal’.

Betaling

Kortbetaling
  • Du viderestilles til DIBS betalingsmodul.
  • Vælg betalingsform (korttype/MobilePay).
  • Indtast de nødvendige oplysninger.
  • Tryk ’Udfør betaling'. 
Bankoverførsel
  • Overfør ordrebeløbet til vores bank.
  • Notér dit ordrenummer på overførslen.
  • Når vi har modtaget din overførsel sætter vi ordren i gang.

Bekræftelse

  • Ordrebekræftelse
    • Du modtager herefter en automatisk genereret ordrebekræftelse pr. mail.
  • Leveringsbekræftelse
    • Når vi har behandlet din ordre modtager du en leveringsbekræftelse fra os pr. mail

 

Hvad sker der, efter jeg har bestilt olie?

Når du har godkendt din oliebestilling, sætter vi gang i følgende:

  1. Din olieordre behandles og sættes igang.
  2. Du modtager en e-mail om behandling er igangsat samt med information om forventet levering.
  3. Olien leveres på leveringsadressen.
  4. Kvittering lægges i postkasse.
  5. Ordre og beløb reguleres ud fra det faktiske antal liter leveret.
  6. Beløb hæves (ved bankoverførsel tilbagebetales evt. tilgodehavende).
  7. Faktura sendes pr. mail.

Afbestilling

Hvis olien ikke er leveret endnu, kan du ringe til os på 40 21 13 30. Afbestilling kan kun ske, hvis olien ikke er på dagens rute.

Hvorfor har jeg fået leveret færre liter end bestilt?

Der kan være forskellige grunde til, at der er blevet leveret færre liter end bestilt. Nedenstående er de mest hyppige:

  1. Der er ikke plads til mere i tanken.
  2. Fløjten har lydt - når fløjten lyder, SKAL chaufføren stoppe påfyldningen for at undgå spild. Luftrum på mellem 25-50 liter ses ofte.
  3. Tankmålere er altid KUN vejledende. HUSK at en tankmåler bør skiftes en gang i mellem. Pejling af tanken er ALTID den bedste måde at måle indholdet i tanken. HUSK at tanken skal stå i vatter, og der skal pejles helt lodret i tanken.
  4. Tankbilen kan ske at være løbet tør for olie. Hvis dette er tilfældet, kommer han ud og fylder resten på efterfølgende eller ved given lejlighed.
  5. Fløjten er defekt eller umulig at høre. Hvis fløjten er defekt, SKAL chaufføren stoppe påfyldningen.